روز دانش آموز مصادف است با 13آبان هرسال.علت نامگذاری این روز واقعه کشتارجمعی دانش آموزان تهرانی است.که به نشانه ی اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز
سیزده آبان هزاروسی صدو پنجاه وهفت در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.در این اعتراض که با همیاری اقشار دیگری از مردم نیز همراه بود.باشروع شلیک گاز اشک اشک آور وسپس
پنجاه وشش نفر از تجمع کنندگان کشته شدند وصدها تن دیگر مجروح شدند.به منظور گرامی داشت این روز سیزده آبان درتقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده.
ما را در سایت معاون پرورشی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 10